Dag 5

Dag 5 - 63 km / total 240 km

Vågnede efter en god nats søvn i Præstø ved 6-tiden. Alle nødvendige kropsdele, der skal anvendes på dagens 60 km tur mod Bandholm, virkede tilsyneladende fint. Ingen smerte eller ømhed, så alt i sin fineste orden. Tjekkede vejrudsigten, der også så fin ud og tilsyneladende uden nedbør.

Klokken 8 var jeg klar og mødtes med Thomas fra løbeklubben i Roskilde og Louise, der var kommet helt fra Grønland. Derved fører Louise klart konkurrencen om hvem, der rejser længst for at løbe med på Danmark Rundt projektet. Thomas vil løbe med også torsdag til Svendborg, hvor flere Roskilde løbevenner støder til løbet.

Vi løb direkte mod Vordingborg, som vi nåede efter 20 km. Vi løb over Storstrømsbroen til Falster efter 200 km’s samlet løb og forlod derved Sjælland. Efter planen er jeg tilbage på øen om 20 dage og yderligere godt 1.200 km’s løb. Det var spændende at se konstruktionen af den nye Storstrømsbro og også tiltrængt. Den nuværende bro er fra krigens tid og ser ret træt ud. Der var ret kraftig vind, så de 3.5 km over broen var faktisk ret hårde i sidevinden.

Efter broen satte vi kursen henover Nord-falster og frokost stop ved Guldborg, som vi nåede efter 38 km. Derfra ad landevejen mod Sakskøbing, hvor Joan og Jan fra Snowfun stod klar. Joan løb med derfra og til mål i Bandholm. Vi løb til slut langs muren til Knuthenborg Safaripark, men håber ikke vildtet blev skræmt af min duft, der ikke ligesom var attraktiv efter de mange kilometer i relativt varmt vejr.

Humøret var højt da vi nåede Bandholm Hotel og uret viste lidt over 63 km for dagen.

Den lille hyggelige havneby, Bandholm, huser et skønt hotel, hvor jeg får besøg af Mona, der kommer med ny forplejning, inklusive nye løbesko. Det bliver skønt med en god middag og et par glas vin i aften. Lystsejlere vil kende navnet Bandholm, da der indtil 1971 lå et værft i byen, der byggede nogle meget populære sejlbåde. Min medløber fra igår Michael har sejlet meget i sin fars Bandolm båd, der den dag i dag bliver brugt i Middelhavet af en ny ejer.

I går kunne jeg knap mærke de 52 km i benene. I dag kunne jeg godt mærke lidt træthed de sidste 5-10 km, men ikke mere end at jeg helt sikkert er velrestitueret i morgen kl 9, hvor Thomas står klar igen.

I morgen venter løbets hidtil længste dag, der består af to deletaper. Den første del fra Bandholm til Tårs, hvor færgen gerne skal nås kl 15. Der skal løbes præcis et maraton så med start kl 9 burde det være fint. Efter en times sejlads når vi Spodsbjerg, hvor ruteplanlæggeren af 2. del, Søren Møller, står klar til at løbe med de siddte 28 km mod Svendborg. Min bror står også klar ved færgen og hjælper mig med support de næste dage.

Så endnu en super dag i fantastisk selskab. I morgen passerer jeg allerede 300 km mærket - det bliver en super dag 🙏🤗 God aften til jer alle ❤️

Forrige

Dag 7

Næste

Dag 4 - 52 km / total 177 km